
Na de coronaperiode moeten de van ontstane wachtlijsten en achterstallige zorg worden weggewerkt. Veel patiënten staan op een wachtlijst. Via schermen in de wachtkamer van huisartsenpraktijken wijzen zorgverzekeraars patiënten op de hulp die ze kunnen krijgen bij het sneller vinden van een behandelaar
Veel patiënten die wachten op een vorm van zorgweten niet dat zorgverzekeraars kunnen bemiddelen. Verzekeraars kunnen samen met persoon zoeken naar een andere zorgverlener die de patiënt eerder kan behandelen of opereren. Om mensen op deze service te wijzen, wordt dat zoveel mogelijk bekend gemaakt via de wachtkamerschermen bij huisartsen.
Succesvol
Zorgbemiddeling door zorgverzekeraars blijkt succesvol. Vier op de vijf verzekerden die de zorgverzekeraar belt voor hulp, komt ook inderdaad eerder aan de beurt bij een andere zorgverlener. Op de website www.mijnzorgverzekeraar.nl kunnen verzekerden informatie hierover vinden.
Onder redactie van: Gerda van Beek